top of page

Koktajl orkiszowy z jabłkiem i cynamonem


Jakiś czas temu mąż kupił mi płatki orkiszowe. Przyznam, że to była dla mnie zupełna nowość. Ale ostatnio bardzo zasmakowały mi koktajle z płatkami więc postanowiłam wypróbować jak wyjdzie koktajl z takim ich rodzajem :) Okazało się, że wyszło mi pyszne i zdecydowanie bardzo pożywne śniadanko. Takie koktajle owocowe z płatkami są rewelacyjną alternatywą dla zwykłych gotowanych owsianek, ja je uwielbiam :)

Tym razem smakowo postawiłam na klasykę czyli jabłko i cynamon - wspaniałe połączenie!

Składniki:

- 4 czubate łyżki płatków orkiszowych

- 1 szklanka mleka

- 1 duże jabłko

- 1 porządna szczypta cynamonu

- 1 łyżka miodu

Płatki wsypujemy do naczynia w którym będziemy je potem blendować, zalewamy je mlekiem i zostawiamy na około 10 minut. Jabłko obieramy i kroimy na drobne kawałki (można także zostawić skórkę, bo jest bardzo zdrowa, jednak wtedy kawałeczki skórki będą wyczuwalne), Jabłko wrzucamy do płatków, dodajemy cynamon i miód i wszystko miksujemy.

Gęstość można dostosować dolewając odrobinę mleka, ja na przykład lubię takie gęstsze koktajle :)

SMACZNEGO!

Powiązane posty

Zobacz wszystkie
bottom of page