top of page

Ciasto ze śliwkami


Nie zbyt często zdarza mi się robić ciasta, raczej nie jestem w tym zbyt dobra. Jednak czasem najdzie mnie ochota na pieczenie, a że miałam akurat w domu śliwki, których nikt nie chciał zjeść postanowiłam je wykorzystać :) Trafiłam na przepis ze strony "mniammniam.com", który wydał mi się naprawdę łatwy. Wiedziałam, że nawet ja muszę sobie z nim poradzić ;)

Ja ciasto zrobiłam identycznie jak na wyżej wymienionej stronie więc ilość składników także podaję tą samą :)

Składniki:

- kilkanaście śliwek (ja użyłam 14)

- 175 g mąki

- 125 g cukru

- 83 g masła

- 2 jajka

- 1 czubata łyżka skrobi ziemniaczanej

- 2 łyżki oleju

- 3 łyżki kwaśnej, gęstej śmietany

- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

- szczypta soli

- cynamon (do posypania)

- cukier puder (do posypania)

Śliwki przekrajamy wzdłuż i usuwamy pestki. Do miski przesiewamy obie mąki, sól i proszek do pieczenia. W drugiej misce ucieramy masło, powoli dodając cukier. Cały czas miksując wbijamy po kolei jajka. Wlewamy olej i śmietanę. Kiedy wszystko jest porządnie połączone powoli, stopniowo wsypujemy suche składniki. Ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. U mnie forma o wymiarach 24x28 cm

Na wierzchu układamy śliwki i posypujemy cynamonem.

Pieczemy w 180 stopniach przez około 35 minut (do suchego patyczka).

Po wystygnięciu ciasta możemy posypać je cukrem pudrem.

SMACZNEGO!

Powiązane posty

Zobacz wszystkie

Pączki

bottom of page